Duofiets voor bewoners woonlocatie Patrimoniumstraat

Aalten

Danny Jansen fietst samen met Richard Krabben maar wat trots rond door de straat. Door deze gift van Stichting Vrienden van Estinea wordt de wereld voor de bewoners van de woonlocatie van Estinea aan de Patrimoniumstraat weer een stukje groter.
Tom Esman, begeleider van Estinea, vertelt: ‘Deze duofiets is echt een uitkomst voor de bewoners. Zeker voor degenen voor wie het lastig is om zelf deel te nemen aan het verkeer of die fysiek niet in staat zijn om zelf te fietsen. En de duofiets wordt inmiddels ook al voor van alles gebruikt. De vuurdoop was tijdens de verkiezingen: Ron de Boorder ging er mee naar het stembureau bij de sporthal. Maar hij wordt ook al gebruikt voor bezoekjes aan de dokter, de tandarts, boodschappen en natuurlijk voor gewoon een fijn tochtje bij mooi weer. En zonder meer vindt iedereen het vooral heel erg leuk en fijn.’

Voor iedereen
‘Op dit moment fietsen wij als begeleiders en stagiaires vooral mee. Maar natuurlijk is de fiets er ook voor familie en vrijwilligers. Ook zij kunnen er met de cliënten mee op pad. Wat dat betreft: laat het mooie weer maar komen’, aldus een lachende Tom Esman.

Vrienden
Tom: ‘We zijn dus als locatie heel erg blij dat Stichting Vrienden van Estinea de aanschaf van deze fiets mogelijk heeft gemaakt.’ Richard Krabben, bestuurslid van Stichting Vrienden van Estinea vult aan: ‘Het is mooi om te zien hoe snel en enthousiast de duofiets in gebruik is genomen. Zo’n fiets is een aanzienlijke investering die de mensen zelf niet snel kunnen opbrengen. Met deze aanschaf is iedereen hier nu een stuk mobieler en hoeft er voor kleine ritjes geen of veel minder gebruik gemaakt te worden van taxi’s of vervoer door medewerkers of familie. Nu kan men er snel samen op uit voor een afspraak of boodschap. Een win-winsituatie voor iedereen!’

Tom: ‘En naast de Vrienden van Estinea willen we vooral ook onze vrijwilliger Henk Schoppers bedanken die de nodige aanpassingen aan de schuur en de poort heeft gedaan om de fiets te kunnen stallen.’

Vriend worden?